FCV logo blau fons blanc

Selecciona el títol d´una categoria de notícies de la llista.

Autor: Nacho Moya

 

Per fi va arribar la data de la regata més important de la flota IOMCAT:

P1016543

Els dos grans clubs de Barcelona el Reial Club Marítim de Barcelona i el Reial Club Nàutic de Barcelona, la Federació Catalana de Vela i el BISC amb la col·laboració del IOM.CAT van fer possibles el Campionatde Catalunya que es va desenvolupar els dies 26 i 27 d’abril. Fins aleshores, la flota IOM.CAT ha sofert un procés de creixement en el nombre de socis que han demandat un gran esforç per consensuar unes normes de joc civilitzat que relaxes l’efervescència adolescent, pròpia de tot procés  de maduració, i aquest campionat tenia que ser la pedra angular que mostres tant l’estat de consolidació de la flota catalana, en el seu estat actual de respecte i “fair play” entre els seus membres.

Amb 28 IOM a l’aigua, sent el primer dia, 24 catalans i 4 convidats, que van resultar ser un regal per a la flota. I va quedar prou clar que la classe IOM a Catalunya es podria comparar amb qualsevol foro com formació a tenir en compte. Només quedava per comprovar el segon pilar bàsic: el comportament dels seus patrons.

P1016491 CC 2014 065 CC 2014 080

El dissabte va despuntar amb un cel canviant, a vegades tenyit de gris, d’altres de blau cel. Esperàvem que el vent no es comportés de la mateixa manera, si be les previsions eren de garbí estable.

A les deu es va procedir als controls de pesatges dels IOM a l’oficina de regates del BISC (Barcelona International Sailing Center), adornada amb una fantàstica maqueta teledirigida d’un trimarà, propietat de FASOL, empresa col·laboradora, juntament amb Drassanes Wheels.

A les dotze, es realitza la reunió de patrones, una vegada reunits tots els patrons, que tenien el cap mes en el plànol d’Aigua i el vent que en les qüestions tècniques que es volien comunicar.

P1016481

Com primer acte, el secretari fent els honores als patrons convidats: Xabier Zatarain, arribat de les mítiques terres basques, Oscar Ramón que va baixar, sense pensar s’ho dues vegades del  País dels Pirineus, i Per Krabe gran regatista danès instal·lat a Altea i vingut de Terricastin.

A continuació fou presentat el comitè: Seny, en qualitat d’auxiliar del jutge i de pràctiques, dóna  recta i entregada, que mostrava les clares la seva vocació per les regates, i Paco Quiñonero amb molta experiència, que revelava que la seva vida es nodreix d’onades i vent, on la seva mirada directa deixava entreveure que darrera de la seva cordialitat exquisida hi havia una autoritat capaç de mantenir l’ordre a qualsevol patró. A continuació es van comentar les instruccions que regirien la regata y una especial referencia a las normes de comportament, amb les quals el nostre secretari, amb inassequible desànim, vol conduir a la flota al nivell d’excel·lència. Es va decidir que la regata es realitzes amb dues flotes, amb la quantitat de vaixells.

P1016511

Les regates comencen a les 12:30, on la primera màniga amb un vent, que encara estava buscant el seu origen, dubtes que poc han durat, por que el deu Eolo va voler consolidar-se  amb component sud (Garbí), que es mantingué durant el resto de la jornada. La segona màniga començava, amb un vent     estable que imprimia potencia als IOM, encara amb l’aparell 1.

Sobre les dues de la tarda, el garbí va començar a “cobrar tintes de bramido”, entrant per la bocana del port amb molta pressió, que més que una bocana, semblava un túnel del vent. El vent ja superava els 20 Knts, i torturava el pla d’aigua, eriçant-la sense treva, colpejant les veles dels IOM. Es va fer necessari reduir el drap, quedant al límit del aparell 3.

Els esdeveniments es desenvolupaven ràpidament, i els IOM lluitaven contra la mar i el vent i on l’esforç extra del comitè per a controlar el devenir de las proves, i dels patrones per calcular les velocitats i les distancies, el que va generar sortides d’infart.

El material va patir amb les condicions climàtiques del dia amb “servos petats” i el nostre company Ernest, de “Drassanes Wheels”, va tenir molta feina assessorant amb solucions tècniques per a totes les averies.

La jornada va acabar amb bastantes baixes per problemes tècnics i amb les posicions ja clarament establertes al capdavant en favor de Per Krabe, Oriol Forn i Xabier Zatarain, cal destacar en aquesta jornada vam rebre la visita del Enric Busquets, que degut a temes personals està momentàniament separat de la competició,  gracies!!!!

En la segona jornada, van ser 21 IOM els que van volgué medir les seves forces en el camp de regates.

 En aquesta ocasió, Eolo va optar per comportar-se no como el gelós que va imperar el dia anterior, sinó como una nimfa enamorada: volàtil, sense direcció ni sentit clar. La variació de la força del vent, va obligar a fer constants canvis d’aparell 1 i 2, per caure definitivament sobre les tres de la tarda, fent mutis per el foro després d’una representació vel·leïtosa que va deixar al públic amb mal sabor de boca i  dibuixant una jornada molt complicada, en la que els resultats de la regata van quedar, en gran mesura, depenent de la força del vent.

CC 2014 018 CC 2014 033

 

Amb aquest escenari en el que el triomf era una superació dels elements, on sempre els millors sempre davant. S’ha de destacar especialment valuosa lliçó de gran regatista que ens va donar a tots els assistents el gran navegant basc, Xabier Zatarain, en la que defenent un tercer lloc, va veure com el rival el precedia va patir una col·lisió amb un altre participant, perdent així la posició que ocupava. En una decisió que no estem acostumats i honrant el gran navegant que es, en Xabier, va esperar a la línia d’arribada que el IOM que va perdre la posició el passes, cedint així la posició guanyada. Solucionant  així, amb generositat, una situació que ell va considerar injusta. Tal comportament configura tota una  filosofia d’actuació i la flota sencera va saber extraure les conclusions pertinents. Xabier es home de poques paraules, però la lliçó que va donar sense fer cap comentari, es de super classe.

CC 2014 082

Una vegada finalitzada la jornada, es va procedir a la comunicació de la classificació i a l’entrega de premis. Va oficiar de mestre de cerimònies el nostre flamant secretari de classe.

P1016505

Es van comunicar les classificacions en companyia dels nostres benvolguts amics David Marginet, va venir a d’acomiadar-se, ja que marxa a a viure a New Zeland i Toni Espada que marxa a USA.

Es va procedir a l’entrega de premis per categories, alguns dels productes de patrocini de “Drassanes Wheels” i  FASOL.  Es va realitzar una rifa de una fabulosa emissora de radio, donada por la botiga “FASOL”, que va recollir entre aplaudiments en Jordi Cargol, un dels patrons mes estimats de la flota.

P1016518 P1016523 P1016539

P1016537

 

L’ambient de cordialitat en que s’han desenvolupat les proves va tenir continuïtat en l’entrega de premis i posterior pica-pica, amb foto de pòdium i de família inclosa, en un campionat que va funcionar en seu aspecte organitzatiu como un motor ben engassat gracies a l’immens tasca que està  realitzant el nostre incansable secretari.

Felicitar als guanyadors i als convidats per poder compartir regata tots plegats.

ORIOL FORN CAMPIÓ DE CATALUNYA

CC 2014 020

 

II TROFEU HIVERN 2014

 TH5

Ha finalizado el II Trofeu HIVERN 2014 celebrado en el Canal Olimpic de Castelldefels, con una participación de 24 barcos, y una inscripción de 32 barcos, que por varias coincidencias no han podido navegar.

 

GRAN!!!, CLUB NÀUTIC SANT FELIU 

 

IMG 4597

 

El dissabte 22 de febrer es va celebrar a les aigües de Sant Feliu de Guíxols el VII Trofeu Ganxó 2014,segona prova de l’any de nivell 2 per a la Federació Catalana de Vela.

Per aquesta cita,  s’hi van inscriure 16 barcos amb absències destacades com en Jordi Cargol (seleccionat per el 2.4 a València), Ernest Rodes, Kiku Roura i d’altres.

I TROFEU BISC (Regata Nivell 2)

El 2014 comença amb una nova regata en un nou emplaçament, al BISC (Barcelona Internacional Sailing Center), a la bocana del Port Forum. Aprofitant la celebració de la Nit de la Vela de la FCV on s'homenetjaven als campions de Catalunya de totes les classes.

El día començava gris i amb un meteo gens bona per al nou emplaçament. Pero per sort, cap meteo va encertar i amb un vent ideal de Sur. On els 19 dels 20 inscrits s'hi van presentar, on després d'un esmorzar a les noves instalacions, era l'hora de que els IOMS eren els veritables protagonistes.

TB1  TB7

1 Acto 

 

El 2014 empieza pronto para la flota IOM.CAT, ya que hay ganas de IOM. El II Trofeu Hivern se ha iniciado este 11 de enero en aguas del Canal Olímpico de Castelldefels (Barcelona) con una inscripción de 25 barcos, aunque por varios motivos se presentaron 20 en la línea de salida.

 

Una de las novedades de esta temporada, es la nueva nomenclatura de los diferentes subgrupos de clasificación (Oro, Plata y Bronze).

 

Top